Voetbalvereniging “Reünie” is op 15 juni 1932 opgericht.
Er werd voor deze datum ook al wel gevoetbald in Borculo. Er opereerden in het Berkelstadje zelfs twee voetbalverenigingen, Concordia en de Hagedissen.

Eerstgenoemde vereniging had Hotel-Café-Restaurant Peters als hoofdzetel en speelde dan ook op een veld dat eigendom was van de heer Peters aan de Grolse Steeg.
De Hagedissen hadden als clubcafé Café-Restaurant Hagedoorn (het latere Hargeerds) aan de Lochemseweg en maakten gebruik van een veld dat eigendom was van de heer Hagedoorn aan de Geesterse Binnenweg. Nu loopt de Heerlijkheidstraat er in de volle lengte overheen. De oude ingang naar dit veld is er nog steeds herkenbaar.

Het ging indertijd -voor de oprichtingsdatum- niet altijd goed tussen beide verenigingen. Spelers werden soms met bier en jenever over en weer “omgekocht”.
Dat kon de toenmalige gymnastiekleraar L.A. (Tony) te Riet-Scholten niet langer aanzien en ging in overleg met beide besturen om te komen tot één voetbalvereniging in Borculo.

Op 15 juni 1932 kwamen de besturen van beide verenigingen onder leiding van heer te Riet Scholten in Café Stroeve aan de Koppeldijk te Borculo bij elkaar en werd de fusie/oprichting een feit.

Als naam werd Reünie gekozen. Deze Franse naam betekent herenigd en wordt ook op die manier uitgesproken: “re-ü-nie”. De heer Scholten is tot aan z’n overlijden verbonden geweest aan v.v.Reünie.