Reünie 5 KAMPIOEN!

17 april 2024

In een zenuwslopende strijd om het kampioenschap stond v.v. Reunie 5 vandaag tegenover hun geduchte rivaal WVV ’34 6 uit Hengevelde. Het was een wedstrijd doordrenkt van spanning en beladen met de hoop van het hele team. Met de titel binnen handbereik en de verwachtingen hooggespannen, betraden de spelers het veld.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat beide teams alles zouden geven. Al snel bleken de intenties van de aanstaande kampioen duidelijk. Al in de eerste minuut maakte de rechtsbuiten van dienst Mark Jacobs de 0-1. De strijd om het middenveld werd intens, met harde tackles op o.a. middenvelder Lucas Steinebach en snelle omschakelingen van beide kanten. Maar ondanks de vurige pogingen van v.v. Reunie, kreeg het de deksel op de neus. WVV kwam na een afgeslagen afstandsschot op gelijke hoogte.

Het was echter in de tweede helft dat de wedstrijd tot leven kwam. Met nog twintig minuten te gaan, en de spanning voelbaar op en langs het veld, besloot leider Dennis Bouwman om een gewaagde zet te maken. Hij bracht de supersub Nicky Schouten het veld in.

Nicky, wiens dynamiek en scherpte bekend stonden bij zijn teamgenoten, bracht onmiddellijk een frisse energie in het spel. Zijn snelheid en behendigheid gaven de aanval van v.v. Reunie 5 een nieuwe dimensie.

Al snel bracht Nicky ook de verlossing. Met een verbluffende solo-run langs de flanken wist hij de verdediging van de tegenstander te verschalken en raak te schieten. Een daverend gejuich was hoorbaar op en rondom het veld toen het net bolde van het winnende doelpunt.

Het verzet was gebroken Wilco Kistenmaker en Nicky Schouten wisten de overwinning nog meer glans te geven. Ze wisten nog een derde en vierde doelpunt voor de kampioen te maken.

Ook dankzij een onverzettelijke verdediging en de heldhaftige tussenkomsten van doelman Tom Beerten, slaagde het team erin om hun voorsprong vast te houden.

Toen het eindsignaal klonk, barstte het feest los op en langs het veld. v.v. Reunie 5 had zichzelf tot kampioen gekroond.

Het feest werd niet alleen gekenmerkt door het vieren van het kampioenschap. Het was ook stilstaan bij en terugdenken aan onze teamgenoot Jordy Sonderen. “Wat zou hij dit mooi hebben gevonden.” “Deze is voor hem” Zijn aanwezigheid zullen we nooit vergeten.

Het feest werd een vervolgens een groot succes. Waar we helaas niet te veel over kunnen delen. Een herkenbare uitspraak “Wie kan me helpen zoeken? Ik ben een gedeelte van de dag kwijt” gelde voor velen van het team.

Kortom, het kampioensschap en het feest waren een daverend succes, waar het goed verzorgde eten en de eindeloze festiviteiten de dag onvergetelijk maakten.