Laatste trainingsavond en start competitie en beker 2023

19 januari 2023

Geschreven door John Bongaarts

Zoals gebruikelijk sloot v.v. Reünie haar seizoen af met en afsluitende trainingsavond voor de senioren. Dit was afgelopen jaar op donderdag 15 december. Traditioneel wordt er dan een mix-toernooi georganiseerd voor iedereen die van de senioren is. Zowel dames als heren. Dit jaar waren er in totaal 32 deelnemers, waardoor er 4 teams van 8 personen gecreëerd konden worden. Door een simpel 1, 2, 3, 4 aanwijzing werden de teams ingedeeld en speelde iedereen 1 x tegen elkaar. Het 4e elftal had een wedstrijd, dus die konden helaas niet meedoen.

Deze avond stond onder leiding van Gerrit en Gerrit die vanaf de middenstip de wedstrijden goed in de gaten hielden en het toernooi perfect begeleiden. Geen wanklank over de leiding gehoord. Uiteindelijk was er wel een winnaar, maar wie dat waren weet ik op dit moment van typen niet meer. Maar daar ging het ook niet om. Ondanks de kou werd er volop gestreden, fanatiek met de wil om te winnen, maar altijd met respect voor de tegenstander/ster. En daar horen ook stevige tackles bij, maar altijd met de intentie voor de bal. En zodoende kon iedereen gezond het veld af lopen en na het douchen de kantine in.

De organisatie van de afsluitende training had goed voor de inwendige mens gezorgd, want overal stonden schalen met oliebollen. Naar verluidt door een ervaren bakker gebakken. Ze smaakten prima, en volgens mij zijn er ook weinig overgebleven. Ondertussen was het 4e elftal terug van hun uit wedstrijd, en kwamen er diverse hapjes op tafel. Deze vonden ook gretig aftrek en hier is helemaal niets van overgebleven. Wat dat betreft had de organisatie het perfect geregeld.

Ook zoals bekend had de vereniging dit jaar besloten om meer aandacht te besteden aan de HJ-Cup en de topscoorder om dit te promoten. Nadat dit opgestart was, werd er wekelijks een stand gepubliceerd van de stand om de HJ-Cup en de Topscoorder. Dat dit toch wel leefde werd duidelijk door de discussies en leuke plagerijen in de kantine.

Daarom werd er tijdens de afsluitende training hier in de kantine ook aandacht aan besteed. Er waren prijzen voor de winnaars van de tussenstand en een aanmoedigingsprijs. De aanmoedigingsprijs wordt bepaald door diegene die de stand bij houdt, dus willekeurig, en de andere 2 spreken voor zich.

Halverwege werd er even om stilte gevraagd zodat de prijzen uitgereikt konden worden door John. In plaats van de gebruikelijke krat bier, had hij in overleg met het bestuur voor wat alternatieven gekozen. Deze vielen ook wel in de smaak, aangezien er niets van overgebleven is. Hieronder de winnaars en het cadeau wat ze kregen. Uiteraard was dit een team cadeau, zodat het gedeeld kon worden.

Topscoorder

Willem Bröcker, kreeg een fles Topshot en een zakje chips Goals. 19 doelpunten gemaakt.

HJ-Cup

Reünie 5, kregen een fles Tompouce shot en een zakje chips Goals. Saldo van +27 doelpunten.

Aanmoedigingsprijs

Het dames team van SJO UNO ’21 VR1, omdat ze in de HJ-CUP onderaan staan. Zij kregen een fles Opkickertje met een zak kikkertjes.

Nadat de prijzen waren uitgereikt bleef het nog lang gezellig in de kantine en konden we terug kijken op een geslaagde eindejaarstraining.

Start competitie en beker 2023

En dit weekend zijn de eerste wedstrijden alweer gespeeld en zijn de standen bijgewerkt. Deze week worden ze niet geplaatst, maar hou de site in de gaten. Een extra vermelding voor Reünie 4, want na de 3-5 overwinning van vandaag zijn we weer een ronde verder in de beker. Rest mij nog om het kantine personeel en de organisatie te bedanken voor de geweldige avond. En ook Jamilla voor het wekelijks plaatsen van de diverse standen.