In memoriam – Gerard Kielstra

7 november 2022

Zondag 6 november bereikte ons het trieste bericht dat Gerard Kielstra, ondanks zijn afnemende gezondheid, toch nog plotseling is overleden.

Gerard was een clubman in hart en nieren. Dit blijkt ook uit het feit dat hij in 2017 is gekozen tot vrijwilliger van het jaar. Hij was altijd op de achtergrond aanwezig, een stille kracht voor de vereniging. En altijd met een scherpe blik. Gerard is jarenlang bij v.v. Reünie actief als scheidsrechter voor veld- en zaalvoetbalwedstrijden. Maar ook voor andere taken kon altijd een beroep op Gerard gedaan worden. Moest de kantine ’s ochtends open omdat een team moest vertrekken voor een uitwedstrijd? Gerard was er en had de koffie klaar. Was er geen kantinebezetting? Je kon het Gerard vragen en het was geregeld.

Gerard zat ook bij de onderhoudsploeg op woensdagochtend waar hij allerlei hand- en spandiensten verrichtte. Ondanks zijn zwakke gezondheid regelde hij het plastic afval en ruimde de kleedkamers op. Ook was hij tot het laatst bij het zaalvoetbal te vinden om daar als gastheer aanwezig te zijn voor de teams en de scheidsrechter. Maar ook elke wedstrijd van het eerste elftal, uit en thuis, was Gerard tot het laatst aanwezig. Daarvoor is hij in 2017, samen met zijn maatje Henk Wolterink, als supporter van het jaar verkozen.

Wij wensen de familie en vrienden van Gerard veel sterkte met dit verlies.