Schoolvoetbal kampioenen

27 april 2022

Onder voortreffelijke weersomstandigheden zijn op woensdag 13 en 20 april de schoolkampioenschappen gespeeld op het complex van v.v. Reünie , georganiseerd door UNO’21. Na twee jaar kon het schoolvoetbal toernooi eindelijk weer doorgaan. Het waren prachtige wedstrijden met veel deelnemers van diverse scholen, ook waren er vele leerkrachten, ouders en opa en oma’s en andere belangstellende aanwezig .

Bij Groep 7/8 namen 15 ploegen deel en bij Groep 5/6 13 ploegen. Uit Berkelland namen de volgende scholen deel: De Voshaar Haarlo, van de Lugtschool Gelselaar, De Keikamp Geesteren, Kiezel en Kei, St. Jorisschool, Heuvelschool, OBS Noord en Klein Borculo uit Borculo.
Dit jaar voor het eerst met gemengde teams van jongens en meisjes. Het was leuk dat zich daar ook iedereen aan hield. Er waren heel veel spannende , productieve maar vooral sportieve wedstrijden. Er was ranja voor iedereen en na afloop kregen de spelers een vaantje van het schoolvoetbal en een folder van UNO’21.

Na een spannende finalewedstrijd op woensdag 13 april j.l. werd bij de Groep 7/8 de St. Jorisschool kampioen, Groep 8-2 door met 2-1 te winnen van Heuvelschool Groep 7/8. De wedstrijd voor de derde en vierde plaats ging tussen Kiezel en Kei Groep 7/8  en Keikamp Groep 7.  Kiezel en Kei werd 3e met de uitslag 2-0.

Bij de finale wedstrijden van Groep 5/6 deed wederom St. Jorisschool heel lang mee voor de prijzen. Echter in de finale ging het mis. OBS Noord-1 won met 9-2 de finale wedstrijd (zie foto). Voor plek 3 en 4 speelden Kiezel en Kei en De Voshaar. Door met 4-0 te winnen werd Kiezel en Kei derde. Voor de meeste  jongens en meiden was meedoen en het plezier belangrijker dan winnen.

De winnaars van het schoolkampioenschap doen mee met de vervolgwedstrijden, de kwartfinale wedstrijden van de regio achterhoek op woensdagmiddag 18 mei. Deze worden ook weer gespeeld op de velden van v.v. Reünie.

Veel dank zijn we verschuldigd aan iedereen die hebben geholpen om dit tot een daverend succes te maken. In eerste instantie de deelnemers, leiders, leerkrachten, ouders enz.
Maar ook de organisatie van het toernooi zoals de scheidsrechters, kantine personeel, EHBO (die gelukkig niet hoefde op te treden), toernooiorganisatie met o.a. de Graafschap College studenten Giel, Glenn en Gijs, die dit project prima hebben geregeld.

Dank aan iedereen voor de medewerking.

Organisatie Schoolvoetbaltoernooi