Jimmy’s bij v.v. Reünie

27 april 2022

Afgelopen woensdagmiddag was een doelgroep van de jongerenorganisatie Jimmy’s die een cognitieve achterstand hebben bij v.v. Reünie te gast om deel te nemen aan sport en spel oefeningen. Nadat deze groep afgelopen maanden al kennis gemaakt hadden met de sporthal ’t Timpke en schietvereniging Diabolo was nu v.v. Reünie aan de beurt.

Een groep van 7 kinderen met diverse begeleiders hebben onder leiding van Geri Elschot en René Overgoor een leuke middag gehad. Deze kinderen hebben een motorisch achterstand op leeftijdsgenoten zonder beperkingen.  De leerlingen zijn echter sociaal en maken snel contact met onbekenden. Ze vinden het ook fijn dat de trainers deelnemen aan alle oefeningen.

Nadat ze welkom waren geheten door Geri en René werden diverse oefeningen met en zonder bal gedaan. Verrassend hoe ze hier mee om gingen. Na de inspannende oefeningen moest er eerst even gepauzeerd worden met een verfrissing.
Na de pauze werd het spel “de boze wolf in het bos “ gespeeld dat bijzonder in de smaak viel bij de kinderen. Er werd veel gelachen en plezier gemaakt en is voor herhaling vatbaar.

Tevens een welkome aanvulling naast het G-voetbal op het voetbal complex. Op deze manier wordt mogelijk gemaakt dat iedereen kan sporten op zijn of haar niveau.

Een initiatief dat door diverse wildbaanverenigingen van Campus De Wildbaan samen met de Gelderse sportfederatie hebben opgepakt en verder zal ontwikkelen. Iedereen was naderhand van mening dit vaker te moeten doen.