Opening kunstgrasveld

12 september 2022

Afgelopen zaterdag werd het kunstgrasveld en de heringerichte accommodatie van geopend. Het kunstgrasveld is onderdeel van de herontwikkeling van Sportpark de Wildbaan in Borculo. Meer dan 4 jaar geleden gaf het Staring College aan toe te zijn aan een nieuw onderkomen. Na veel bijeenkomsten en vergaderingen kwam naar voren dat nieuwbouw van de school op de Wildbaan een serieuze optie zou zijn.

In de jaren er na zijn veel mensen van v.v. Reunie, medewerkers van de gemeente Berkelland, Staring College  en de bestuurders van de andere Wildbaan verenigingen druk geweest om het plan uit te werken. Dit resulteerde in een indrukwekkend plan waarin het Staring College een plek krijgt op het sportpark de Wildbaan.

Het kunstgrasveld is dus onderdeel van de herontwikkeling van Campus De Wildbaan. De leden van Reünie, de  jeugdspelers en speelster van UNO ’21 en andere Berkellanders kunnen straks gebruik gaan maken van het nieuwste model kunstgrasveld.

De opening werd verricht door Robert Rinders en Gerard ten Bras. Dit gebeurde onder toeziend oog van de overige werkgroep leden Raymond Luttikholt, Jeffry Wansink, Mark Jacobs en Gerrit Wansink, wethouder Arjan van Gijssel en vele andere belangstellenden.

“We zijn als bestuur de werkgroep leden en ook alle vrijwilligers die afgelopen tijd hebben geholpen met alle werkzaamheden heel veel dank verschuldigd. De tijd en energie die zij er in hebben gestoken is gigantisch geweest. Eigenlijk meer tijd en energie dan dat je van vrijwilliger mag vragen. Maar we mogen zeggen dat alles er top uit komt te zien”. Verteld waarnemend voorzitter Jeroen ten Bras

Na de officiële opening werden er twee wedstrijden gespeeld. De eerste officiële wedstrijd was een team bestaande uit spelers van Uno’21 verenigingen en buurman v.v. DEO tegen oud spelers van v.v. Reünie. Vervolgens speelde het 4e elftal tegen het dames team onder begeleiding van Betaald voetbal scheidsrechter Bas Nijhuis.

Afsluitend was er een feestavond voor alle leden van de club.